Intermittent fasting – Nepastovus badavimas

Tai nėra dieta, tai yra valgymo būdas. Norėdami suprasti, kaip nepastovus badavimas sukelia riebalų masės mažėjimą, pirmiausia turime suprasti skirtumą tarp „pavalgiusio“ ir „nepavalgiusio“ kūno būsenos.

Jūsų organizmas yra pamaitintas, kai jis virškina ir įsisavina maistą. Paprastai tai prasideda kai Jūs pradedate valgyti. Maisto virškinimo ir pasisavinimo procesas trunka nuo trijų iki penkių valandų. Jei esate pavalgęs, Jūsų organizmui labai sunku deginti riebalus, nes Jūsų insulino lygis yra pakilęs.

Po šios atkarpos, Jūsų kūnas įeina į vadinamą po-įsisavinimo būklę. Po-įsisavinimo būklė trunka nuo 8 iki 12 valandų po paskutinio valgio, t.y., kai prasideda „fastingas“. Tokiu būdu, nevalgius, Jūsų organizmui daug lengviau deginti riebalus, nes organizmo insulino lygis yra žemas. Kai Jūs badaujate tam tikrą laiką, Jūsų kūnas gali sudeginti riebalus, kurie buvo neprieinami Jums būnant pavalgius. Dažniausiai žmogus nepasiekia šių 12-kos valandų badavimo tarpo po savo paskutinio valgymo. Todėl pradėję šį valgymo būdą, žmonės gali numesti daug svorio ir išsiryškinti raumenis net ir nekeičiant maisto raciono.

Pasirinkite patogiausią laiką, kuriuo galite nevalgyti ir laiką, kuriuo galite valgyti. Populiariausias laiko skirstymas yra 16/8 - 16 valandų nevalgote, 8 valgote, į 16 valandų patenka ir miegas. Aš pats per tas 8 valandas pavalgau tris gerus kartus. Taip pat stebėkite, kaip jaučiatės treniruotės metu - ar Jūs galite sportuoti tuščiu skrandžiu ir pavalgyti iškart po treniruotės.

 

Kaip įmanoma nevalgyti ir užsiauginti raumeninės masės?

„IF“ (Intermittent fasting) mityba pasižymi tuo, kad badaujant organizmas didina augimo hormoną kelis kartus! Tai labai svarbu norintiems užsiauginti sveikos kūno masės ir numesti nereikalingo svorio. Tačiau atminkite, kad šis būdas gali tikti ne kiekvienam, iš pradžių siūlyčiau nevalgyti 14 - 15 valandų.

Valgant šiuo būdu, diena tampa paprastesnė tiems, kas labai rūpinasi ir skaičiuoja laiką iki kito valgio. Diena, o ypač tas laikas, kai nevalgote, tampa daug produktyvesnis. Pats pastebėjau, kad geriau išsimiegu, jaučiuosi energingesnis ir aktyvesnis. Nesu mokslininkas ar daktaras, tačiau tyrimai rodo, kad „fastingas“ taip pat padeda gyventi ilgiau ir apsaugo nuo ligų, tokių kaip vėžio ar cukraligės.

 

Išbandykite!

 

Rekomenduoja treneris Tomas Sutula