Kaip sumažinti sėdimo darbo žalą

 

Daugybė žmonių savo didžiąją dalį dienos praleidžia ofise prie kompiuterio, palinkę vienoda kūno poza. Didžioji dalis iš Jūsų vairuojate automobilį, taupote laiką, tad pasivaikščiojimams į darbą ar iš darbo nebelieka laiko. Būdami vartotojai, norime viską atlikti greitai - skubame, lekiame ir dažnai pamirštame apie savo savijautą, sveikatos būklę.

Šių dienų problema - per mažas kasdienis judėjimas. Žmonės, dirbantys ofise, nuolat skundžiasi kaklo, nugaros, juosmens srities skausmais. Ką galiu patarti? Sportuoti! Po darbo užsiimti aktyvia sportine veikla – bėgti, eiti, daryti mankštą. Tačiau neretai žmonės, dirbantys „sėdimą“ darbą, pamiršta, kad mankštintis reikia ir darbo metu.

 

Štai keli patarimai, kurie galėtų padėti sumažinti skausmus, pagerinti fizinę sveikatą darbo metu ir palengvinti kasdienybę.

 
  • Kas 1 val. pramankštinkite galvą, pečius, rankas, kojas, kaklą. Plačiau pasukite galvą į vieną ir į kitą pusę, sukite pečius pirmyn ir atgal. Įjunkite alkūnes ir sukite pečius, ištieskite rankas pečių aukštyje ir sugniaužkite kumščius. Tuo metu užsimerkite ir ištieskite riešus. Atsimerkite.
  • Pamankštinkite kojas - stovint ant vienos kojos kilnokite koją tiesiai į priekį, po to atlikite pulsavimą. Vėliau veskite koją iš priekio į šoną. Atlikite pulsavimą šone su koja. Sunerkite rankas prieš save ir ištempkite nugaros raumenis, pakelkite sunertas rankas į viršų ir pasiražykite. Šonų mankštai pasilenkite į vieną pusę ir į kitą. Kojos pečių plotyje, rankos prie savęs.
  • Jokiu būdu nelaikykite rankoje ar kišenėje telefono - pakinta Jūsų sėdima padėtis ir dubens pozicija. Jei jis Jūsų kišenėje, rankos raumenų stiprumas taip pat mažėja. Niekad juk ir nepagalvotum!
  • Darbas prie kompiuterio daro įtaką emocinei būklei, tad būtinos pertraukos ir kokybiškas miegas.
  • Kas 40 min. pakeiskite savo darbo poziciją.
  • Nepamirškite, kad svarbu pailsinti ne tik pečių juostą, kaklą, bet ir Jūsų akis. Pažvelkite į tolį, stenkitės pamatyti plačius horizontus.
 

Šie patarimai - priminimas, kad rūpintis savimi reikia kasdien, ne tik po darbo, bet ir darbo metu. Klausykite savo organizmo - jis siunčia signalus ir diktuoja, kur reikėtų tobulinti save, o kur yra mūsų silpnoji vieta.

Pamąstykite, kada į darbą važiavote be automobilio, o ėjote pėstute? Kada per pietus išėjote pasivaikščioti? Kada mankštinote savo kaklo juostą darbe? Rūpinkitės savimi, mylėkite, sportuokite, aktyviai judėkite. Pasirinkite sau tinkamą sporto rūšį ir nepamirškite mankštintis darbo metu.

 

Rekomenduoja Zumba trenerė Kamilė Narkutė