Mityba ir Sportas. Kaip tai suderinti?

Neretai pradėję sportuoti ir savo mitybą prisižiūrėti žmonės pasiklysta informacijos gausoje. Tada net elementarūs dalykai tampa sunkiai įgyvendinami arba pamiršti. Mityba sportuojant nebūtinai turi būti sudėtinga. Nereikia laikytis griežtų dietų ar profesionalių sportininkų mitybos įpročių norint pasiekti norimų rezultatų.

Mityba turi būti subalansuota

Kad galėtumėte nuolat mankštintis, jūs turite aprūpinti raumenis reikiamu kiekiu energijos. Lengviausias būdas tai padaryti – tai reguliarus subalansuotų pusryčių ir įvairaus geros kokybės maisto valgymas visą dieną.

  • Angliavandeniai glikogeno pavidalu yra tas kuras, kuris suteikia energijos sportuojant, todėl jie turėtų būti vartojami kasdien.
  • Sportuojantiems ir auginantiems raumenų masę svarbu gauti didesnius kiekius tinkamo, visaverčio baltymo, kadangi jie yra atsakingi ir už raumenų struktūros atstatymą, kai ji pažeidžiama krūvio metu. Taigi, reguliariai sportuojant ir reguliariai maitinant raumenyną visaverčių baltymų šaltiniais pamažu vyksta augimas.
  • Taip pat nereikia atsisakyti riebalų, norint pasiekti norimų kūno linijų. Nesotieji riebalai (riešutai, avokadas) turi būti raciono dalimi, kadangi jie naudojami, kai trūksta energijos iš angliavandenių, bei juose tirpsta vitaminai, svarbūs tinkamam organizmo funkcionavimui.

Ką valgyti prieš treniruotę?

Ką rinktis valgyti prieš treniruotę priklauso nuo to, kokią sporto rūšį jūs esate pasirinkę ir kada sportuojate. Jei treniruojatės vakare, jūs turėtumėt pavakariams suvalgyti kokį nors lengvai virškinamą patiekalą, turintį daug angliavandenių, pavyzdžiui, vaisių ar daržovių. Galite rinktis gabalėlį mėsos ar žuvies su salotomis. Jei ruošiatės sportuoti iš pat ryto, geriausiai suvalgyti lengvus pusryčius – vaisių, skrebutį ar kiaušinį. Tačiau visi mes esami skirtingi, taigi eksperimentuokite ir raskite tai, kas jums tinka labiausiai.

Pusvalandis prieš treniruotę

Jūs galite dar ką nors užkąsti, išgerti vandens maždaug likus pusvalandžiui iki treniruotės, priklausomai nuo to, kiek užtruks jūsų užsiėmimas. Jei planuojate treniruotis itin intensyviai pusvalandį laiko, jums reikės energijos – suvalgykite didelį bananą, rupių miltų krekerių, figų batonėlių ar riestainių. Jei treniruositės trumpiau, galite prieš treniruotę nieko nevalgyti, tik išgerti sportuojantiems skirto gėrimo.

Per ir po treniruotės

Treniruotės metu taip pat labai svarbu gerti vandenį. Gerkite po stiklinę maždaug kas 15 minučių. Geriausiai tinka šiltas vanduo. Jį reikia gerti pamažu, mažais gurkšneliais. Baigus treniruotę, svarbu atstatyti vandens balansą organizme, kadangi didelis jo kiekis yra išprakaituojamas.

Ką valgyti po treniruotės?

Pasportavę per dvi valandas turite pavalgyti, kad atstatytumėte glikogeno atsargas. Naudingiau valgyti angliavandenius kartu su baltymais. Įrodyta, kad angliavandeniai ir baltymai santykiu 4:1 – idealus pasirinkimas.